A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Гуківська громада
Хмельницька область, Чемеровецький район

Звернення до Президента України,Прем'єр-міністра України,Голови Верховної ради України,Міністра розвитку громад і територій

Дата: 08.11.2019 09:42
Кількість переглядів: 152

      Протягом останніх років в Україні відбувається реформа децентралізації. Під час реформи значну частину функцій та ресурсів було передано органам місцевого самоврядування.

         Утворилася значна кількість сільських громад. У багатьох селах, на які районна влада не виділяла жодного фінансування, і ніколи не звертала уваги почалися реальні зміни. Так в кінці 2016 року було утворено  і нашу Гуківську ОТГ. За цей період, у нашій Гуківській сільській об’єднаній територіальній   громаді, що в Хмельницькій  області, протягом майже трьох  років її існування,  введено в експлуатацію вуличне освітлення в усіх населених пунктах громади,  проведено водопостачання в двох населених пунктах, та ще в двох розпочато роботи, збудовано стадіон для міні футболу з штучним покриттям, ведуться роботи по створенню Центру безпеки Гуківської ОТГ, який на даний час є єдиним в Хмельницькій області. Проведено повну оптимізацію освітньої галузі та дошкільних закладів громади. Як наслідок – створено опорну школу, в якій навчаються учні з усіх восьми сіл громади. Суттєво покращилися умови навчання, дітей до навчального закладу підвозять двома шкільними автобусами, в перспективі закупівля третього автобуса. Проведено заходи з енергоефективності приміщень навчальних закладів та роботи по ремонту в закладах  культури. З моменту створення Гуківської об’єднаної територіальної громади значно збільшено обсяг надходжень до бюджету.

         Все це стало можливим лише тому, що органи місцевого самоврядування максимально наближені до кожного населеного пункту, люди відчувають пряму підтримку від громади.

         Зараз ми працюємо над Стратегією розвитку Гуківської ОТГ на найближчі  роки. У пріоритеті вже на наступний рік – розробка генерального плану розвитку територій наших сіл та їхньої інфраструктури. Розроблено генеральні плани чотирьох населених пунктів з восьми.  Маємо чимало напрацювань та планів для ефективного наповнення місцевого бюджету. Так на території громади функціонує три ГЕС (гідро електростанції), будується дві СЕС ( сонячні електростанції ). Є два кар’єри (з видобування піску та щебеню), фунціонують місцеві сільськогосподарські  підприємства в трьох з який розвивається тваринництво. Все це в сукупності дає робочі місця, та виконавчим  комітетом ведеться постійна робота щодо можливості їх збільшення.

         Проте останнім часом у засобах масової інформації звучить інформація, що уряд планує в ручному режимі ліквідувати громади та об’єднати населені пункти за принципом: один район – одна громада. В інших варіантах озвучують необхідність ліквідації громад з населенням менше 5 тисяч жителів.

         Як показує історія існування районів, керівництво таких гіпертрофованих утворень фізично не зможе вирішувати сотні проблем мешканців на місцях і змушене буде або ігнорувати запити мешканців, або створювати значну кількість посад чиновників для вирішення всіх запитів мешканців. Наслідком об’єднання цілого району в одну громаду, особливо в нинішній період, буде зникнення сіл та вимирання значних сільських територій.

         Не зрозумілою є ініціатива визначати громади за кількістю населення у 5 тисяч чоловік. Жодна методологія в такому важливому питанні, як формування громад, не може ґрунтуватись на одному показникові, який не має логічного пояснення.

         Громада це життєвий простір людей, поєднаних не командно-адміністративним методом, а спільною ідеєю, традиціями і прагненням покращити умови проживання.

         Ми пропонуємо в такому чутливому питанні відмовитись від командно-адміністративного методу ліквідації громад, що були утворені за власної ініціативи.

         Для визначення дієздатності об’єднаних територіальних громад пропонуємо на законодавчому рівні зафіксувати функції, які покладаються на громади, та єдиний принцип їх фінансового забезпечення. І тільки за результатами моніторингу виконання покладених на ОТГ функцій за конкретний проміжок часу (скажімо, 3-5 років) розглядати їх життєздатність.

         Окремо пропонуємо на законодавчому рівні врегулювати питання переходу окремих населених пунктів зі складу однієї ОТГ до іншої. Наявність такої законодавчої норми природньо, без командно-адміністративного підходу вирівняє спроможність та успішність об’єднаних територіальних громад у країні. Позитивний та успішно випробуваний подібний підхід застосували в Польщі.

         Сподіваємось на Ваше розуміння глибини проблеми. Формування об’єднаних територіальних громад закладає фундамент для розвитку територій на десятиліття вперед. Тому швидкі, необґрунтовані рішення без врахування особливостей та потреб людей можуть призвести до обезлюднення та деградації значних територій.

З повагою депутати та члени виконкому Гуківської сільської ради Чемеровецького  району Хмельницької області.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь